Fizjoterapia twarzy

Leczenie bez stresu i bólu

Stawiamy zawsze precyzyjne diagnozy

Fizjoterapia twarzy. Czym się zajmuje?

Twarz jest niezwykle ważną częścią naszego ciała. Spełnia wiele kluczowych funkcji, a dyskomfort w tym obszarze potrafi nas zupełnie wyłączyć z codziennego życia.

Każdy lekarz dentysta przechodzi bardzo szczegółową edukację związaną z budową i funkcjonowaniem twarzy. Nasza praca jednak jest związana głównie z „twardymi” częściami jamy ustnej. Przy rekonstrukcjach protetycznych pracujemy z zębami oraz dziąsłami , ale zasadniczo nie zajmujemy się mięśniami twarzy, a ich funkcjonowanie ma niebagatelny wpływ na codzienny komfort życia Pacjentów.

Terapia po zbiegach.

Każdy zabieg stomatologiczny i z zakresu chirurgii jamy ustnej oraz twarzy w jakimś zakresie zakłóca naszą pamięć mięśniową, a to z kolei powoduje dyskomfort, który może objawiać się bólami  w obszarze żuchwy, szczęki jak i całej głowy.
Zdarza się także, że Pacjenci po zabiegach słyszą świst w uszach lub cierpią na bruksizm, czyli nadmierne zaciskanie i ścieranie zębów.

Takie dolegliwości są naturalne i mają charakter czasowy, ale potrafią skutecznie zakłócić wykonywanie codziennych czynności. Dzięki odpowiednio dobranej fizjoterapii możemy zredukować okres złego samopoczucia do minimum.
Im wcześniej wprowadzimy odpowiednią terapię, tym wcześniej wszystko zostanie uregulowane i wróci do normy.

Dzięki temu, że nad przebiegiem i bezpieczeństwem znieczulenia ogólnego od momentu samej kwalifikacji pacjenta aż do wybudzenia czuwa lekarz anestezjolog, wspierany niezwykle precyzyjnym sprzętem medycznym i lekami, jest to procedura w pełni przewidywalna i bezpieczna dla pacjenta.

Fizjoterapia twarzy nie tylko po zabiegach.

Fizjoterapia skutecznie rozwiązuje także problemy w obszarze twarzy, które nie mają żadnego związku z leczeniem stomatologicznym.

Dolegliwości Pacjentów mających:

– problemy z żuciem

– problem z gryzieniem

– problemy z szerokim otwieraniem ust (ograniczona ruchomość)

– problemy z zaciskaniem zębów

– problemy ze zgrzytaniem zębami
– częste bóle głowy

– bóle kręgosłupa szyjnego

– świt w uszach (szumy uszne)

– bóle zębów bez przyczyny stomatologicznej

mogą  zostać rozwiązane właśnie dzięki umiejętnej, dobrze przeprowadzonej serii zabiegów fizjoterapii twarzy.

Dbając o pełen komfort leczenia naszych Pacjentów czujemy, że jest wręcz naszym obowiązkiem wprowadzenie takiej terapii do zakresu usług Noir Dental Clinic.

„Stawiamy na Twoje bezpieczeństwo i komfort”

dr n. med.

Ewa Chomik

Specjalista protetyki stomatologicznej